Hosseein khodadad

<جوي جوك سياسي ايت الله خامنه اي>

Friday, January 07, 2005

چرا با نام اسلام ظلم صورت مي گيرد، سخني با محسن رضواني


چرا با نام اسلام ظلم صورت مي گيرد، سخني با محسن رضواني
جناب آقاي محسن رضواني، كارشناس ارشد علوم سياسي با گرايش فلسفه سياسي

البته سئوال بسيار روشن است و پرسيدم چرا با نام اسلام ظلم صورت مي گيرد، اگر ظلم با نام اسلام را نمي توان در جامعه ديد، شك دارم بتوان در مورد سياست در جامعه بحث كرد. شكي نيست كه با نام اسلام همانطوري كه در قرون وسطي با نام مسيحيت ظلم به مردم مي شد، امروز نيز با نام اسلام ظلم مي شود. امروز در دوراني هستيم كه از ابهامگرايي داريم فاصله مي گيريم. تا ديروز خرافات و تعارفهاي معمولي حاكم تفكر در ايران بود و خط سياسي فقط بر اين مدار بود كه كسي سخني نگويد و هيچ فردي پاسخگو نبود. امروز حضرات زحمت مي كشند و حتي به سخنان مردم عوام توجه مي كنند. يك زماني همين ارتباط و گفتگو حرام بود و مجازات مي شد و امروز كمتر مجازات مي شود و اميدي كوچك به گفتگو داريم. امروز دوران پيشرفت فكري بوجود آمده است. اقاي ابطحي از حضرات درخواست مي كند كه با مردم تماس مستقيم داشته باشند تا شايد اين تفكر تحجر از بين برود و بتوانند جهان بيني دشمن سازي و سانسور سازي ناپديد بشود. امروز اقاي ابطحي مرز گفتگو فقط با خودي را شكست و ارتباط خود را با مردم مستقيم قرار داد، البته بايد در دادگاه ويژه روحانيت پاسخ بدهد و شايد در اتاق هاي معجزه فرستاده بشود
جناب اقاي رضواني آيا سياست اسلامي بر ظلم و زور استوار است؟ چرا اجبار در اعتقادات مذهبي و احكام بايد قرار بگيرد؟ مگر قران كريم كه پيام داده است اكراه در دين نيست يك امر استمراري است يا ابتدايي؟ اگر استمراري است كه هميشه اين آيه بايد اصل سياست اسلامي قرار بگيرد. نبايد زور و اجبار در نماز، روزه، حج، جهاد و حجاب صورت بگيرد. ما كه نمي توانيم كسي را به اجبار مؤمن كنيم يا به بهشت بفرستيم. اگر توجه كنيد روزنامه اطلاعات در اين وبلاگ قرار دارد و مي توانيد بخوانيد كه ايت الله طالقاني فرمودند حجاب نبايد اجباري باشد. آيت الله خميني نيز روز بعد در روزنامه كيهان بيان كردند كه حجاب نبايد اجباري باشد. آقاي اشكوري نيز در دادگاه بريده اين روزنامه ها را نشان دادند ولي باز قاضي گفت سياست اسلام بر زور حاكم است و براي همين سخن اختيار در حجاب ايشان را به اعدام و بعد ازآن به حبس تبديل كردند. سخنان دكترهاشم آقاجري كه منجر به حكم اعدام و بعد حبس شد. مي توانستم تك تك ظلم آشكار نظام جمهوري اسلامي در قتلهاي زنجيره ايي تا بستن روزنامه ها و تا به امروز كه با وبلاگ نويسان چه كردند. حتي در مورد نظارت استصوابي بحث كنم. اگر اين ها هيچ كدام ظلم نيست و عمل حكومت علوي است، ايا نبايد به اين نوع قرائت تحجر در دين كافر باشيم؟
نصف جامعه ما زنان هستند، كه همگي به پوشش سر اجبار مي شوند. در سياست اسلامي اجبار به پوشش سر حتي براي كنيزان و اهل كتاب ظلم آشكار است. در اسلامي كه بنده مي شناسم اختيار و ازادي در انتخاب، بسيار بزرگ نوشته شده است. بيشتر از نصف آيات الهي و نداي آسماني همين بيان اختيار و آزادي انتخاب انسان در زندگي است.
ظلم روحانيت به مردم. در رساله ها بخوانيد، تقليد جاهل از عالم. اين فحاشي به مردم كه همگي جاهل هستند؟ ايا سياست حكومت علوي است؟ مگر در آيه قران نوشته نشده است،اعوذ بلله ان اكون من الجاهلين. اگر فحاشي حضرات را به مردم ناديده بگيريم ايا ظلم به دين خدا نكرده ايم؟ براي مؤمنان لباس ويژه در اسلام نيست، اسلام مخالف تبعيض است.
نظريه ولايت فقيه مطلق با نام اسلام انجام مي شود كه خود يك ظلم بزرگ به دين و اعتقادات مردم است. حق حاكميت ويژه براي شخصي كه علم فقه را ياد گرفته است، آيا ظلم به دين نيست؟ كلمه مطلق و ولايت يعني يك انسان را قدرت مطلق بخشيدن است، كه خلاف دين الهي است و سياست اسلامي است. آيات قران مي فرمايد لست عليهم بمصيطره يعني حتي پيامبر حق قدرت مطلق بر مردم نداشتند. فقط براي دعوت به حق آمده بودند. چرا پيامبر از مردم بيعت گرفت براي تشكيل حكومت؟ چرا امام علي (ع) براي حكومت نظر و افكار عمومي را شرط حكومت قرار داد؟ تمام اسلام را نمي شود ناديده گرفت كه حضرت مقام رهبري خيالشان آسوده باشد. حتي اين دعوت به حق براي همه مردم نبود و كساني كه نمي خواهند و تولي مي جويند ديگر نبايد مورد كوشش براي دعوت قرار بگيرند. الا من تولي و كفر.
تفكر و تفسير قران منحصر به حضرات گشته است و مردم هيچ حق تفكر و تفسير از قران كريم براي خود ندارند. فقط قرائت و تفسير حضرات حجت است و مردم البته مي دانيم كه جاهل هستند. يعني قرائت ديني فقط مختص به يك طبقه از جامعه است كه بر خلاف ايات الهي است. لباس مسخره را تاج و لباس پيامبر تصور مي كنند در حاليكه پيامبران و امامان همگي مانند مردم لباس مي پوشيدند و هنگامي كه كشيشان در نزد پيامبر آمدند و لباس هاي روحانيت بر تن كردند، عده مسلمان درخواست كردند مانند مسيحيان لباس ويژه بر تن كنند كه با مخالفت شخص پيامبر روبرو شدند.
ظلم ديگري با نام اصولگرايي و يا سنت پيامبر صورت مي گيرد كه مي خواهند كوركورانه تمام حركات و روش پيامبر را در زندگي تقليد كنند. اگر پيامبر اينچنين غذا مي خورد يا ناخن گرفتن را از انگشت اشاره دست راست شروع مي كرد ما نيز بايد همين كار را بكنيم. اين تفكر جاهلانه را به دين نسبت مي دهند. شخصي محاسن امام علي (ع) را گرفت و فرياد زد مرد مؤمن خجالت نمي كشي كه به سنت پيامبر را ناديده مي گيري؟ چرا مانند پيامبر محاسنت را به رنگ نمي بندي ؟ امام علي(ع) در جواب فرمود كه در زمان پيامبر براي تعداد كم و پيرمردان در نبرد پيامبر درخواست كرد كه ريش ها را به رنگ ببندند و امروز عمل كردن به آن دستور بي خود است. يا همگي لباس پوشيدن امام صادق (ع) را مي دانيم كه به ايشان گفتند مانند پيامبر بايد لباس بپوشد و ايشان گفتند اگر پيامبر هم امروز اينجا بود مانند من لباس مي پوشيدند. بطور خلاصه نمي توانم تك تك روش و قانون ظلم با نام دين را همگي بيان كنم و فكر مي كنم لزومي نباشد كه تمام رفتار ضد دين و ظلم را بيان كنم زيرا چيزي كه اشكار است لزومي ندارد كه باز مجددا نوشته شود. يك جمله از كتاب استاد مطهري پيرامون انقلاب اسلامي مي نويسم و شما توضيح آنرا براي بنده جواب بدهيد.
مطهري: من اعلام ميكنم كه در رژيم جمهوري اسلامي هيچ محدوديتي براي افكار وجود ندارد و از اصطلاح كاناليزه كردن انديشه ها، خبر و اثر نخواهد بود.
آيا اين سخن امروز در جمهوري اسلامي عمل مي شود؟ فكر كنم بجايي كه بنده بخواهم بگويم كجا ظلم شده است و كجا با نام دين ظلم كرده اند، شما بفرماييد كجا ظلم نكرده اند. بفرماييد قوه قضاييه ، مجلس خبرگان، شوراي نگهبان، ولايت مطلق و نمايندگان ايشان كجا ظلم نكردند؟ اگر حتي نصف كارهاي اين افراد اسلامي و ظلم نبود حق را به شما مي دادم كه بپرسيد منظور بنده از ظلم چيست.
اصولا هنگامي كه از ظلم نام ببريم كسي ديگر پاسخگو نيست و مانند هميشه سكوت مي كنند و تهمت و توهين مي كنند و سعي در تخريب و ترور شخصيتي مي كنند.
ظلم با نام حجاب اجباري
ظلم با نام ولايت فقيه مطلق
ظلم با نام مجلس خبرگان
ظلم با نام قوه قضاييه
ظلم با نام امر به معروف
ظلم با نام نهي از منكر
ظلم با نام حق ويژه براي روحانيت و دادگاه ويژه براي اين طبقه
ظلم با نام تروريست، برانداز، ضد دين، و تكفير افراد
ظلم با نام خط قرمز
نمي دانم از كجا شروع كنم. از ظلم به دين شروع كنم و يا ظلم با نام دين. اگر شما بتوانيد ثابت كنيد كه نه با نام دين و نه به دين ظلم نمي شود، بنده سخن خود را پس مي گيرم و از خداوند طلب آمرزش مي كنم. ولي اگر بنده ثابت كنم كه ظلم هم به دين و هم با نام دين در ايران شديد صورت مي گيرد، ايا شما مي توانيد دو كلمه در مورد آن بنويسيد؟ آيا اصولا آزادي بيان هست كه شما بتوانيد نقد و سياست را توضيح بدهيد؟ اخبارگري باعث ظلم آشكار به دين است و احاديث را بالاتر از قران قرار دادن روش ظلم به ايات است. بجاييكه احاديث را با قران بسنجيم، قران را حتي در تفسير با احاديث مي سنجيم. بنده آماده هستم در هر موردي كه شما مي فرماييد گفتگو كنم، ولي اين را بدانيد خود را مسلمان مي دانم و اگر خدا بخواهد مؤمن. نه در گروهي هستم و نه در حزبي. با هيچ فردي هم ارتباط ندارم و گاهي فقط نامه به اقايان ابطحي، قابل،كديور و سروش و برخي شخصيتهاي اجتماعي ايران مي نويسم و آنها محبت مي كنند و جواب مي دهند. همگي مخالف حجاب اجباري هستند ولي زور حكومت اجازه سخن به مردم نمي دهد كه بتوانند شفاف سخن بگويند. اصولا در حكومت علوي حتي با حاكم مي توان بسادگي سخن گفت ولي اين حكومت كجا و حكومت علوي كجا
مشتاقانه منتظر پاسخ شما مي مانم

10 Comments:

  • At 2:48 am, Anonymous Anonymous said…

    آقاي خداداد
    سخن شما حق است و اقاي ابطحي نيز در مورد ظلم اقايان تذكر دادند و از نظر خود دفاع كردند

     
  • At 4:00 am, Anonymous Anonymous said…

    سلام حسين جان. از شما انتظار ندارم با افراد حقوق بگير قدرت سخن بگوييد. اين افراد حتي از ظلم دفاع مي كنند چون از حكومت پول مي گيرند. شما خيلي ديدگاه ساده اي داريد و فكر مي كنيد اين افراد دلسوز مملكت و دين هستند؟ اين افراد همان تفكر كيهان فاسد را دنبال مي كنند. با اين افراد نامه ننويس. حسين جان هنوز اعتقاد به منتظري ، خامنه اي ، مرتضوي و شريعتمداري داري؟ اين افراد خود ظلم را تاسيس كردند و جان خود را فداي اين ستمكاري و تجاوز به حقوق مردم مي كنند. آن اسلامي كه تو مي خواهي اقايان ياد بگيرند، حتي با شمشير امام زمان هم ياد نمي گيرند. چون احترام برات دارم، به تو مي گم فقط بگو دين شما براي خودتان و دين خودت را براي خودت نگهدار. تا يك حكومت لائيك بوجود بياد تا خود امام زمان بياد و دين را با روش صحيح به مردم بدهد
    قربانت
    سيد محمد معتمدي

     
  • At 5:44 am, Anonymous Anonymous said…

    khodadad karet doroste edame bede

     
  • At 5:44 am, Anonymous Anonymous said…

    khodadad karet doroste edame bede

     
  • At 1:06 pm, Anonymous Anonymous said…

    فكر مي كنم همه مي دانند كه به ملت ايران ظلم مي شود

     
  • At 4:31 pm, Anonymous Anonymous said…

    اگر ممكن است در مورد ولايت فقيه توضيح بنويسيد

     
  • At 12:19 am, Anonymous Anonymous said…

    برادر عزيز جناب آقاي حسين خداداد
    مطالب شما را خواندم، طبيعي است با برخي از نکات معقول شما موافقم و البته در برخي ديگر با همديگر اختلاف نظر داريم. اينجانب همواره خود را از پردازش به بحثهاي ژورناليستي پرهيز داشتم و سعي کردم به دنبال انديشه سياسي باشم تا مباحث روزمره سياسي که نوعا با واقعيت فاصله داشته و همراه با حب و بغضهاي گرايشي است. اما نکته مهم آن است که اينجانب ارتباط اين مطالب را با بنده و مباحثي که در وبلاگم بيان کردم را نفهميدم! به نظر ميرسد اين مطالب را بايد به کساني بنويسيد که به اعتقاد شما آنان به اسلام ظلم کردند. هر عاقلي ميداند که ظلم به اسلام از هر طريقي که باشد نادرست و ناپسند است. اما چه کسي به اسلام ظلم کرده و چگونه اين عمل صورت گرفته، مطلبي است که در اظهارات شما پنهان است. پيشنهاد ميکنم همانگونه که شما با برخي از شخصيتهايي که خود نام برديد در ارتباط هستيد، با اشخاصي که فکر ميکنيد به اسلام ظلم ميکنند هم در ارتباط باشيد، در سايتهايشان يا از طريق ديگر مسائل و مباحث خود را به صورت شفاف بيان کنيد و از آنها پاسخ بخواهيد. شايد از اين طريق بتوانيد به قضاوت درستي دست يابيد. اينجانب همواره وظيفه خود مي دانم ديدگاههاي مختلف را مطالعه کرده و با عقل ناقصم آنها را بسنجم و البته از اصول اسلامي هم غافل نباشم.
    در ضمن اينجانب محقق و مدرس دانشگاه هستم نه حقوق بگير قدرت.
    همواره موفق و واقع بين باشيد.

     
  • At 1:32 am, Blogger hosseein said…

    فكر مي كنم روشن است چه كسي و كساني ظلم مي كنند. ولي متشكرم از پاسخ شما

     
  • At 2:54 am, Blogger hosseein said…

    چرا كسي نمي گويد در ج.ا. هر روز ظلم و تجاوز به حقوق مردم مي شود؟

     
  • At 3:08 am, Blogger hosseein said…

    i

     

Post a Comment

<< Home